DOPORUČUJEME CO JE NOVÉHO
KOŠÍK

EICMA 2015 - DUCATI

Co nového představila v Miláně pro rok 2016 Boloňská DUCATI. Není nad to si novinky prohlédnout ze všech stran a v detailech.
Pojďte se tedy s námi podívat na novou Multistrádu Enduro nebo X Diavel a jiné hračky s nádechem Italské červené.

REPORTÁŽ

Multistrada 1200 enduro

Novinkou, která na stánku Ducati budila největší pozornost, se bezesporu stala Multistrada Enduro, která je dle slov ředitele Ducati určena pro dobrodružství napříč kontinenty.
Multistrada Enduro není totiž jen jakousi faceliftovanou verzí, ale jedná se o zcela nový plnohodnotný enduro motocykl, který je vybaven novým podvozkem čítajícím oboustranou velmi pevnou kyvnou vidlici, drátěná kola o rozměrech 19 a 17 palců, přičemž došlo i na užší profil pneumatik.
Navíc je podvozek zvýšen nejenom větším obvodem kol, ale také i zdvihem tlumičů, tak aby se zvětšila prostupnost terénem.
Multistrada Enduro navíc dostala zcela novou nádrž na cca 30L, s kterou bezpečně překonáte i 450km sekce Vašich cest.
Navíc je Enduro vybaveno semiaktivním podvozkem s vychytávkami jako je asistent pro rozjezd do kopce. Enduro je opatřeno i jiným sedlem, které je vhodnější například i pro jízdu terénem ve stupačkách.



X Diavel

To, že Ducati v minulosti vždy udávala nový směr a nebo dokonce i vytvořila zcela novou motocyklovou kategorii, je realitou. Další kapitolou v tomto trendu je bezesporu i nový X Diavel, který dává prostor pro zcela nové chápání motocyklu jako designového doplňku zobrazujícího vnitřní touhy a povahu majitele. Ducati u svého modelu X Diavel opět vsadila na motor o řady 1198 převrtaný na 1286cm2, přičemž je stopadesátišesti koňová pohonná jednotka nastavena na radikálnější tah v nízkých a středních otáčkách.
Motor je navíc přepracován s mimořádným ohledem na design a například gumové hadice, které u klasického motoru rozvádějí chladící médium od hlav k pumpám mimo motor, jsou u modelu X zcela nahrazeny kanály, které jsou součástí samotného motoru.
Velkou změnou je pro Ducati i použití řemenového pohonu, od kterého si slibuje kontinuálnější přenos síly.
Není pochyb, že Diavel X je designovým počinem roku 2016, především v luxusnější verzi S je opravdu na co se dívat.



Hyperstrada a Hypermotard / SP

Modely Hypermotard a Hyperstrada nejsou u Ducati žádnými nováčky, Ducati je ale pro rok 2016 vybavila přepracovanými motory o vyšším objemu válců motoru, které pak dávají výstupní výkon 113konských sil a vyšší kroutící moment o zhruba 10%. Oba modely byly zároveň i designově a ergonomicky pozměněny, tak aby lépe posloužily svým majitelům z řad běžných uživatelů.
Hypermotard i Hyperstrada jsou tedy nově osazeny i sofistikovanějšími elektronickými elementy od Bosch a neschází ani prvotřídní tlumení od Kayaba a Sachs.
Klenotem této řady je krásný Hypermotard SP s podvozkem Ohlins a racingovými doplňky, které z něj dělají prvotřídní sportovní náčiní.



Panigale 959

Ducati v tříleté periodě inovovala i menší Panigale, a pro rok 2016 se její obsah přehoupl na 955 kubických centimetrů.
Design Panigale 959 byl zcela převzat z modelu 1299, který již byl představen vloni. Zdvih motoru ovšem není tím jediným, co se na Panigale 959 změnilo, její inovovaný motor je nyní mnohem víc podobný motoru 1299 a podle vyjádření Ducati v mnoha ohledech dospěl.
Například byla převzata kompletní spojka a i vnitřní prvky klikového hřídele. Ducati 959 tak má nabídnout daleko zajímavější elasticitu a akceleraci.
Evropská verze je poznamenána nařízením pro Euro4 a tak se pišní podivnou dvojicí výfuků, u verze pro USA není výfuk pozměněn.



Panigale R

Pro rok 2016 byla představena i re-inovovaná Panigale R, ta je přímo odvozena z aktuálního modelu 1299 jako její závodní alternativa. Hlavním rozdílem oproti své předchůdkyni 1199R je ale to, že již na stroji není použit elektronicky ovládaný podvozek. Ducati totiž použila i pro re-inovaci modelu 2016 klasické zavěšení, nově ale RT43 v kombinaci s TTX36 elementy od Ohlins. Černě nitridované zákluzní části teleskopů tak nahradila klasická zlatá. Ducati tedy nyní dodává Panigale s elektronicky stavitelným podvozkem jen ve verzi Panigale S.
Panigale R je obsahově stále 1198cm2, tak aby se vešla do obsahového limitu pro superbike třídu.



Monster 1200 R

Již předem avizovaným nováčkem v rodině Monster 1200 je nový model s označením R, Ducati pro tento model použila opravdu velké množství závodních komponentů a karbonových nebo odlehčených dílů.
Přední teleskopická vidlice, i když v nestandardní černé barvě, zůstává od firmy Ohlins, dále se verze R odlišuje i kovanými ráfky, tlumičem řízení, širšími svody, štítkem a mnoha jinými estetickými prvky jako jsou třeba i jiné stupačky i jejich držáky. Další odlišností je větší přístrojová deska převzatá z Panigale, která jezdci zjevuje i řazenou rychlost (což je údaj, který na přístrojové desce verze S velmi schází).
Silou motoru je Monster R nejsilnějším naháčem v historii značky Ducati a je jasnou odpovědí na Hypernaháče, jako je BMW S1000R a nebo SuperDuke.